måndag 16 april 2012

Vår

 Hej på er!
Det var inte igår.. sett att det är många som kikat in här senatse tiden, fastän de inte hänt så mycket här... Jag har faktiskt inte haft någon blogglust alls.. Och jag är så att har jag ingen inspiration så låter jag hellre bloggen vara. Jag tycker det själv är trist att läsa ett inlägg bara "för att det ska vara ett inlägg" Nått man jäktat ihop "ledsen att jag inte har någon bild, men jag hinner inte/har ingen"

Men här bor i alla fall vi.. Jag sa till Magnus igår när vi lagt oss, att nu börjar det faktiskt kännas som att vi bor här.. Att det är vårt... (fast vi hyr ju bara) Men vårt hem.

 Det finns en del att göra i huset... Målar och donar i varje liten vrå. Dels för att det ska bli trevligt för oss och dels för att det ska bli fräscht för min allergi. Bort med all ingrodd eventuell mjölk..

 Så tar vi promenader med Mollan... Och ser detta om kvällarna.. Det är så vackert. Det är som att gå runt i en akvarell.



 Våren är verkligen här. I söndags (igår) så var vi ute hela dagen jag och Molly. Magnus åkte med min bror och tittade på en bil. Medan jag började greja med ved. Mollan satt ute i solen på lina och hade det gott. Jag höll på hela dagen och fick till och med städat i vedboden. När Magnus kom fick han hjälpa mig trava in veden... Sedan såg vi en film och mös.

 Idag har vi haft soligt och fint så jag har passat på att kratta medan färgerna torkar. det blev några timmar ute. Skönt för Mollan att vara ute också.


Hon löper just nu och är då lite busig. Hon gör lite som hon vill, lite extra stor i orden och så är hon välldigt kelsjuk. men man kanske ju faktiskt ta pusspauser i grejandet.

Ett foto min bror tog på oss igår när jag höll på med veden... De är kärlek det.


Köksvyn... Fint att diska nu...


 Himmelen en kväll...


Mollan posar på ett gäng stenar... Roligt för Molly nu också som har brorsan som kommer och hälsar på och leker..


Så på oss går det ingen nöd.. och jag hoppas ni alla har det bra!
Men jag vet inte när jag tittar in här igen, antagligen när lusten faller på.. och vi får se när det blir..
Kanske när lusten att att fota med Nikonen kommit tillbaka..
Just nu tar jag mest iphonebilder..



Så länge så hoppas jag att ni har det bra och njuter av våren och den härliga solen den tar med sig!
Många Kramar




1 kommentar:

  1. Hej! Helen från din gamla Umeåklass :)
    Jag undrar vad du har för trimmer till Molly? Jag letar febrilt efter ny till Zedd men det är ju en djungel att hitta någon som passar.
    Har Molly mkt fjun, eller har hon en grövre päls, på magen o så tänkte jag. Skulle vara roligt o veta så jag kanske kan få lite tips om vad man ska köpa för trimmer.
    Om du vill kan du svara till helenohlund@hotmail.com
    Ha det fint! :)

    SvaraRadera