onsdag 30 maj 2012

Blandat sedan sist

 Tårtan jag gjorde till min bror när han fyllde i april... Hann aldrig få någon bild utan plastfolie på den.. Min första i marsipan..

 Härligt att kunna grilla nu... det njuter vi ofta av

 Nybadad


 "Nya" sängaveln

 Trött buse



 Älskling mekar bilel

 Njuta ute i gräset

 Körsbärsblom

 Inhandlat en "grillkorg" Perfekt att bära ut allt till grillen i...

 Vi åkte Crusingen i Gävle... Roligt

 Mollan kikar ut över ån...

 Morsdag firade vi med fika i solen

 Så kom Magnus brorsbarn Ingrid med pappa och hälsade på. Det blev både kurragömma och lek på gräsmattan.. 

 Skönt att man har "blind" hund när man är ute och  går.. Denna lilla sötnos står på samma ställe varje morgon

Stolt kille har fixat middag.. ;)

Vilken värme vi haft! Härligt.. Var en eftermiddag nere vid mammas växthus vilket resulterade i tre par välldigt röda axlar.. Nu har det slutat svida, men de kliar och fäller skinn på mig.
Nu har vi också hunnit ut och börjat greja. Jag är kanske lite avig av mig, men vi har nu gjort uteplats där det tidigare var "bortglömt" och var en kompost. Krattat till marken och klippt bort massvis med döda grenar i både träd och syrenér.. trimmat gräs och det  börjat bli mysigt där nu. Grävt ett land och idag ska vi köpa hem jord så kan det börja planteras lite smått där i..

Värmen är nog någon annan stans nu, men sol har vi... Hoppas på bättre väder nu när det vankas student snart...

Hoppas ni har det gott vänner!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar