onsdag 28 mars 2012

Milky way


Inatt har jag sovit dåligt... Drömt om allt som ska städas... Så jag drog igång imorse efter promenad och frukost.. Städade ur frysen , diskat alla kylens fack och hyllor (utom översta då) Så fixade jag bakom dem och sedan drog jag fram spisen och städade där. Det skulle jag inte gjort... För urs så ont i magen jag fick direkt... Tur jag hade handskar på mig i alla fall... Det har ju bara blivit rengjort där en gång sedan vi flyttade in... Så det fanns väl mycket härliga mjölkpartiklar där...

Ungefär som en grej vi kom på för ett par veckor sedan. Här hemma kan man inte stänga av köksfläkten helt, utan den står alltid på och "suger luft hit och dit" som ventilation. Och det är nog därför jag får ont i magen lite titt som tätt utan att vi vet riktigt varför. För fläktfiltret är ju så fett och misskött att de inte riktigt går att få fräscht och Jennie vänligt... Men nu ska vi ju snart flytta...

Ska bli så skönt den dagen då man har köpt sig ett eget hus och kan byta ut köket och allt som kan tänkas vara "ner smittat" och bara skapa en plats där jag kan vistas normalt...

Det blir lite skönare nu i lilla huset... tur jag har min kära mor som kan hjälpa mig och sanera köket totalt... Första vi får göra är nog att vädra ur noga.. Tur att vi ska måla lite så vi får fräscht och mjölkfritt på väggarna...

Åh vad jag önskar att jag inte blivit mjölkallergiker!!!
Men om man nu ska se en positiv sida så tänker jag såhär..

Det är väl tur att jag som är så påhittig och kan laga mat fick det.
Tänk en person som inte ens kan koka korv...
Det är bättre att jag fick det som är en "hemma person" som inte har världens drömmar om att resa, äta ute och springa på krogen.

Men det är klart att det inte är roligt när man blir så begränsad.. jag kan absolut leva med att inte äta mjölkprodukter igen.. men att inte kunna vistas i många offentliga miljöer/hemma hos folk gör mig ledsen... att bli så begränsad..  Vi får se vad farbror doktorn säger om det sen...

Nu ska jag ta mig en kopp te och hoppas på att magen ger med sig snart.. Annars får Magnus mycket att göra....

KRAM kära vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar